2017/09/04

Taiwan

Cześć!

Dzisiaj moja siostra rozpoczyna rok szkolny. A ja jeszcze mam miesiąc wakacji. Najbardziej mi żal, że nie wyjadę nigdzie. Wiem, że teraz jest najlepszy czas na wyjazdy- tanie bilety lotnicze i mniej turystów. Niestety mój chłopak jest zagranicą, a ja jednak sama nie chce nigdzie wyjeżdżać. Nie mówiłam Wam, ale postanowiłam odświeżyć pamięć i zacząć od nowa uczyć się hiszpańskiego. Polecam Wam do tego aplikacje na telefon- busuu. Jest tam naprawdę ogromna ilość języków do wyboru. A pod koniec każdego poziomu możemy zdobyć certyfikat :) Ja już przeszłam poziom A1 i szczerze mówiąc mogłoby być lepiej :)


Dzisiejsza pocztówka jest z Tajwanu :)

Świątynia Konfucjusza w Tajpej  – poświęcona Konfucjuszowi świątynia, znajdująca się w dzielnicy Datong w Tajpej na Tajwanie.
Wzniesiona w 1879 roku, pod względem architektonicznym wzorowana jest na świątyni w Qufu. Pierwotne zabudowania zostały zdewastowane przez wojska japońskie podczas wojny chińsko-japońskiej w latach 1894-1895 i rozebrane w 1907 roku. Stojąca obecnie świątynia jest efektem dokonanej w 1925 roku rekonstrukcji.
Świątynia, podobnie jak inne miejsca kultu poświęcone Konfucjuszowi, charakteryzuje się daleko posuniętą prostotą: brak w niej wymyślnych zdobień, rzeźb, obrazów czy inskrypcji. Najważniejszym obiektem jest znajdująca się w głównym pawilonie czarna stela z wyrytą na złoto sentencją Edukacja bez dyskryminacji. Co roku 28 września w świątyni odbywają się uroczyste obchody urodzin filozofa.
Obok świątyni Konfucjusza znajduje się taoistyczna świątynia Bao’an.

Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

2 komentarze :

  1. Masz rację, samemu trochę strach wyjeżdżać.
    Bardzo ładna pocztówka, podoba mi się ta seria, ale na razie jeszcze nie mam żadnej kartki z niej. Znaczki również są świetne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ładna pocztówka, właśnie w ten sposób kojarzy mi się Tajwan, chociaż rzadko taką jego wersję dostaję na pocztówkach.

    ja również wolę podróżować z kimś, nawet nie ze względu na strach, ale po prostu poczucie, że z kimś się dzieli te swoje przeżycia.a o aplikacji słyszałam, może też zabiorę się za przypominanie sobie niemieckiego?

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.