2017/06/17

Belgium

Witajcie :)

Jak Wam mija weekend? Ja chyba zachorowałam - męczy mnie straszny ból gardła, mam katar i strasznie kicham. Mam nadzieję, że to tylko alergia- bardzo łatwo pomylić ją ze zwykłym przeziębieniem.

Pocztówka z dzisiejszego postu jest ze znanego nam dobrze kraju w Europie. Niestety łatwo teraz zauważyć, że takie oczywiste miejsca podróży z Polski jak np. Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Belgia nie są już tymi samymi krajami, co sprzed 5 lat. Można stwierdzić, że są bardziej niebezpieczne, niż te azjatyckie. Ja jeszcze nawet nie odwiedziłam tych państw, a niestety szansa, że istnieje tak duże zagrożenie terrorystyczne jest dla mnie przerażające. Może się to wydawać jednym śmieszne. Bo przecież nikogo nie znamy, kto spotkał się bezpośrednio z tymi aktami terroru lub chociaż był świadkiem. Ale gdy to nastąpi, czy już nie będzie za późno?
Jeśli się zdecyduje na taki wyjazd, na pewno będę starała się omijać zatłoczone miejsca albo po prostu nie będę przebywać zbyt długo w nich.

A jakie są Wasze odczucia?

Katedra Najświętszej Marii Panny – kościół w Antwerpii w Belgii, jest jedną z najwyższych budowli sakralnych na świecie.
Jest to największy i najbardziej znaczący kościół gotycki w Belgii. Jednak ze względu na liczne przebudowy jej styl nabrał cech nie tylko gotyku, lecz także renesansu, baroku, rokoko i innych. Budowa jej trwała prawie 200 lat. Rozpoczęta w 1352, a zakończona została 1521. Od tamtej pory góruje nad całym miastem do tej pory pozostając najwyższym budynkiem Antwerpii. Na przestrzeni wieków przeszła ona bardzo wiele, m.in. grabieże, pożar, demolowanie przez protestantów i inne.
Wewnątrz tej budowli znajduje się wiele dzieł sztuki: rzeźby (Madonna z Dzieciątkiem, Matka Boża z Antwerpii), obrazy (m.in. Rubensa – Podniesienie krzyża i Zmartwychwstanie Jezusa oraz Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny), retabulum św. Józefa, Tron anielski z pozłacanego i posrebrzanego drewna, witraże, grobowiec biskupa Mariusa Ambrosiusa Capello, piękne organy, stelle, bogato zdobiona ambona, tabernakulum w postaci Arki przymierza i inne. Obecnie za opłatą można zwiedzać jej wnętrze i wszystkie dzieła sztuki w jej wnętrzu. W środku znajduje się także sklep z pamiątkami, gdzie można kupić przewodniki po katedrze w wielu językach (w tym po polsku).



Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

1 komentarz :

  1. Będąc w Londynie widziałem sporo tabliczek (muzea, parki) informujących o śmierci przypadkowych osób w zamachach terrorystycznych IRA. Czułem wtedy ulgę, że nie znalazłem się tych miejscach, w tym czasie. A przez Antwerpię przejeżdżałem w drodze do Londynu, ale było to w nocy i niewiele widziałem.

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.