2017/05/11

Licheń

Cześć :)

Maj już rozpoczął się na dobre. Ja na jakieś wyjazdy muszę poczekać do lipca, bo niestety już niedługo czeka mnie sesja. Mam wrażenie, że zimowa była wczoraj.

Pocztówkę z Lichenia dostałam od siostry. Uwielbiam dostawać pocztówki :) A najbardziej te, które kupowane są specjalnie dla mnie i przywożone prosto od serca. Zawsze męczę znajomych o jedną :)


Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Licheniu Starym – ośrodek kultu maryjnego o znaczeniu ogólnopolskim i międzynarodowym, położony we wsi Licheń Stary w centralnej Polsce (wschód Wielkopolski). Część obiektów związanych z sanktuarium znajduje się na terenie gminy Kramsk.
Sanktuarium związane jest z objawieniami maryjnymi i uznawanym za cudowny obrazem Matki Boskiej Licheńskiej. Obejmuje ono swym zasięgiem zespół kościołów, kaplice, klasztory, cmentarz, kamienną Golgotę, część muzeum im. ks. Józefa Jarzębowskiego z Fawley Court, muzeum budowy bazyliki, Licheńskie Centrum Pomocy Rodzinie i Osobom Uzależnionym, hospicjum im. bł. Stanisława Papczyńskiego, Centrum Formacji Maryjnej „Salvatoris Mater”, Duszpasterstwo Młodzieży i Powołań, Dom Papieski, źródełko, liczne figury i pomniki oraz inne obiekty sakralne i infrastruktury pielgrzymkowej. Głównym kościołem sanktuarium jest obecnie bazylika Matki Bożej Bolesnej Królowej Polski w Licheniu Starym. Swoją posługę pełnią w nim ojcowie ze Zgromadzenia Księży Marianów Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny (MIC).

Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

1 komentarz :

  1. Śliczna pocztówka! Ja też zawsze proszę znajomych o pocztówkę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.