2016/05/31

Ukraine

Witajcie :)

Za oknem zbiera się na burzę ( mam nadzieję, że jednak ominie nas).
Kolejne zaliczenia za mną; w piątek mam jeszcze z zarządzania stresem, zaś w poniedziałek z procesów decyzyjnych. Ostatnim zadaniem będzie projekt z Public Relation.

Dzisiejsza pocztówka przyszła do mnie od naszego sąsiada, czyli Ukrainy. Nawet nie wiecie jak mam blisko do Lwowa. Tylko 120km!

 Kijów – stolica i największe miasto Ukrainy, nad rzeką Dniepr. Od Unii lubelskiej do zawarcia pokoju Grzymułtowskiego Kijów leżał w granicach Korony Królestwa Polskiego i był miastem królewskim Rzeczypospolitej Obojga Narodów.

Kamieniec Podolski miasto na Ukrainie, w obwodzie chmielnickim, nad Smotryczem, siedziba administracyjna rejonu kamienieckiego. W 2015 roku liczyło ok. 102 tys. mieszkańców. Ośrodek przemysłu maszynowego, elektrotechnicznego, spożywczego (głównie winiarski), włókienniczego i materiałów budowlanych. W mieście działa Narodowy Uniwersytet im. Iwana Ohijenki (od 1918 roku) oraz Państwowy Uniwersytet Rolniczo-Techniczny. Stolica diecezji kamienieckiej (1378) i eparchii kamieniecko-podolskiej (1795, 1993).
Najcenniejszym zabytkiem Kamieńca jest zespół urbanistyczno-architektoniczny Starego Miasta i twierdzy w Kamieńcu Podolskim. W XIX wieku śródmieście przeniesiono na Nowe Miasto.

Zaporoże  – miasto w południowo-wschodniej części Ukrainy, nad Dnieprem. Stolica obwodu zaporoskiego, licząca 762 tys. mieszkańców (2015). Miasto jest ważnym ośrodkiem przemysłowym, działa w nim wielka huta Zaporiżstal i duża fabryka samochodów – AwtoZAZ.

Bukowel, Bukovel – ośrodek narciarski na Zachodniej Ukrainie, w obwodzie iwanofrankiwskim, niedaleko miejscowości Polanica, należącej do miasta Jaremcze. Ośrodek narciarski Bukowel jest usytuowany na trzech górach, dzięki czemu kompleks narciarski ma więcej niż 53 km tras o wszystkich poziomach trudności, o długości od 300 do 2350 m i spadku od 40 do 285 m. Trasy przebiegają po stokach specjalnie wyposażonych w podłoże trawiaste, armatki śnieżne i osłony przeciwsłoneczne. Trzy stoki są oświetlone. Jednocześnie na stokach kompleksu może jeździć do 15000 osób. 16 wyciągów ma łączną przepustowość 34700 osób na godzinę (13 krzesełkowych, 1 talerzykowy, 2 multiwindy).

Poczajów położony jest na grzbiecie wyniosłego wzgórza opodal Podkamienia, między Brodami a Krzemieńcem, słynie jako ośrodek pielgrzymkowy prawosławnych i grekokatolików. W mieście znajduje się Ławra Poczajowska - jeden z najważniejszych klasztorów Ukraińskiego Kościoła Prawosławnego Patriarchatu Moskiewskiego. Początki wschodniochrześcijańskiego monastycyzmu w miejscowości sięgają XII-XIII w. Między XVIII w. a 1832 obiekt należał do unickiego zakonu bazylianów. Zwrócony mnichom prawosławnym przez władze carskie z powodu zaangażowania bazylianów we wspieranie powstania listopadowego, pozostaje od tego czasu w jurysdykcji Kościoła prawosławnego.


 Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

3 komentarze :

  1. Bardzo ciekawa, przedstawia wiele miejsc, choć jak dla mnie zbyt pstrokata. Znaczki z liśćmi świetne i tak sie zastanawiam, czy nie mam podobnych na pocztówkach z Ukrainy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znaczki z liśćmi mnie się podobają i chyba nawet sama mam kilka z nich na pocztówkach z tego kraju. Miałam kiedyś penpalkę z Ukrainy, jednak nigdy tam nie byłam i średnio mnie ciągnie. Może najbardziej chciałabym zobaczyć... Czarnobyl. 120 km to kusząca odległość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo sympatyczna pocztówka. Byłam wiele razy na Ukrainie, lecz nie mam już ważnego paszportu i zastanawiam się czy go sobie wyrobić czy nie

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.