2016/03/16

Russia

Witajcie!

Już w następnym tygodniu Wielkanoc! Myślicie już o pocztówkach wielkanocnych? Jakie najbardziej Wam się podobają? Te tradycyjne, czy może np. ze sklepików internetowych?
Ja lubię i takie i takie. Najczęściej tradycyjne otrzymuje od rodziny.


Dzisiaj pocztówka z Petersburgu, jeszcze z czasów świetności.


Wyłonił się z bagien i szalonej wyobraźni Piotra I. Przez ponad 300 lat rozrastał się i piękniał, zadziwiając Europę przepychem. Dziś jest najbardziej europejskim z rosyjskich miast.
Petersburg jest wymyślny i teatralny, nieco przytłaczający swoją scenografią. To miasto szerokich arterii, rozległych parków, imponujących pałaców i 600 mostów. Fasady większości budynków pomalowano kolorowymi farbami, by wydobyć architekturę z mroku mgieł i ciemności północnego krajobrazu. 
Stolica Rosyjskiego Baletu
Balet Petersburski jest jednym z najbardziej znanych na świecie, a jego tradycje sięgają 1738 r., wówczas bowiem powstała Carska Szkoła Baletu. Kolejni władcy pielęgnowali balet na swoich dworach, zapraszali wybitnych francuskich pedagogów i choreografów. Obecnie w Petersburgu działają cztery teatry operowe: Maryjski, Musorgskiego i dwie sceny prywatne. Tradycje petersburskiej szkoły baletowej kultywuje m.in. założony w 1859 r. Teatr Maryjski, na scenie którego oprócz baletu Maryjskiego (Baletu im. Kirowa) można oglądać opery i przedstawienia teatralne


Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

5 komentarzy :

  1. ładna pocztówka :) jeśli chodzi o pocztówki świąteczne to jestem w trakcie wypisywania i wysyłania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię znaczki rosyjskie. A co do kartek świątecznych, to ja zdecydowanie wolę te niereligijne, a te wielkanocne to najlepiej bardzo, ale to bardzo wiosenne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o kartki Wielkanocne to wolę te współczesne, które można kupić np na Postallove niż tradycyjne, ale podejrzewam, że mało osób podziela moje zdanie :D Kartka jest całkiem ładna, ale za to znaczki mi się już "przyjadły" :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje pocztówki Wielkanoce zostały już wysłane, a jedną już otrzymałam. Do świątecznych jakoś nie przywiązuję wagi, czy są zakupione w sklepie, na poczcie czy w internetach. Tu chodzi o pamięć i tradycję :)
    Petersburg ma chyba same ładne pocztówki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zakochałam się w tej kartce! Uwielbiam takie reprinty :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.