2016/02/28

France

Witajcie :)

Otrzymałam kolejną pocztówkę od Niki z bloga Notatki Niki.
Cieszę się, że mam kogoś kto o mnie pamięta!



Strasburg - miasto w północno-wschodniej części Francji. Strasburg jest stolicą i głównym ośrodkiem gospodarczym Alzacji i departamentu Bas-Rhin.Siedziba Instytucji Europejskich. Od roku 1949 mieści się tu siedziba Rady Europy i od 1979 Parlamentu Europejskiego. Strasburg – miasto, w którym najdobitniej chyba ziszcza się idea zjednoczonej i otwartej Europy. Piękna aglomeracja, gdzie na każdym kroku widać francuskie i niemieckie wpływy, którego ulicami spaceruje cały przekrój narodowości.  

Zabytki
Strasburg to jedno z niewielu miast na świecie, których centrum zostało sklasyfikowane przez UNESCO jako światowe dziedzictwo ludzkości. To tutaj też w latach 1434-1444 Johannes Gutenberg opracował wynalazek druku książek. W 1792 r. w Strasburgu Claude Joseph Rouget de Lisle napisał Marsyliankę. Ze Strasbura pochodzi też Matt Pokora - znany francuski piosenkarz pochodzenia polskiego. Katedra Najświętszej Marii Panny (Notre Dame) - kościół z XIII-XIV wieku wzniesiony z czerwonego piaskowca, charakterystyczna fasada o asymetrycznej formie ze strzelistą wieżą jest jednym z symboli Alzacji. Petite France (Mała Francja) - dzielnica Strasburga, w której znajdują się hotele i knajpki, w których skosztować można typowo alzackiego flammeküeche.
Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

5 komentarzy :

  1. Też mam kartkę ze Strasburga, ale Twoja jest o milion razy ładniejsza.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pocztówka z miasta, które chciałabym odwiedzić! Strasbourg jest na mojej liście marzeń. Wydaje mi się bardzo ciekawym miastem, wartym zobaczenia. Nie mam stamtąd kartki co prawda.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka niebieska :) Budowle na niej zachęcają do odwiedzn, lubię ten styl, więc chętnie bym kiedyś odwiedziła Strasburg.

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasburg musi być pięknym miastem :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.