2015/07/14

Włocławek

Witajcie :)
Jak Wam upływa lipiec?

Dzisiaj pocztówka z pięknego Włocławka :)


Most im. Edwarda Śmigłego-Rydza we Włocławku – kratownicowy most stalowy na Wiśle, łączący Śródmieście z Zawiślem.
Most mierzy 620 metrów długości i 9 metrów szerokości (6m droga i po 1,5 metra chodników). Wybudowano go w 1937 roku W czasie II wojny światowej wojsko polskie wysadziło most w powietrze (w 1939 roku), został odbudowany przez niemieckie władze okupacyjne w 1944 roku, a następnie przez niemieckie wojsko wysadzony (podczas wycofywania się Niemców z miasta w 1945 roku). Odbudowano go ponownie w roku 1948. Ostatni gruntowny remont przeszedł w roku 2008, w 2009 zainstalowano na nim zielono-bursztynową iluminację zbudowaną na bazie opraw LED.

Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

6 komentarzy :

  1. Lipiec upływa jakoś tak szybko, podobnie jak ostatnie miesiące. Generalnie nie za ciekawie, bo wszystkie plany wciąż mi się rozwalają i nic z tego konkretnego nie wychodzi. We Włocławku byłam kilka razy, nawet pod tym mostem przechodziłam kiedyś, bo był tam parking. Nie mam chyba stamtąd żadnej pocztówki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieszkam tak bliska, byłam tam nawet kilkadziesiąt razy, a pocztówki nie mam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jejku? Gdzie jest Włocławek? Skąd bierzecie takie miasta... jestem słaba z geografii, jednak ojczyznę warto poznawać :)
    Ta Violletta to znaczek czy zwykła naklejka? Bo moja kuzynka ją uwielbia i chętnie bym jej coś podesłała z nią :D
    A lipiec? Obiecałam sobie że biorę sie za siebie i ćwiczę tak z 1,5h dziennie minimum, czasami wychodzę do ludzi, ale rzadko. A niedługo czeka mnie Częstochowa i na zakończenie miesiąca Woodstock <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włocławek jest niedaleko Torunia, w woj. kujawsko-pomorskim. ;))

      Usuń
  4. Na tej pocztówce Włocławek prezentuje się ślicznie, ale w sumie to nie ma tam za bardzo co zwiedzać - mój przyjaciel długo mieszkał we Włocławku i jak chciałam do niego jechać, to on zawsze powtarzał, że to on przyjedzie do Torunia, bo we Włocławku nie ma gdzie iść i co robić... Jedyną atrakcją jest rzekomo centrum handlowe (!) Wzorcownia.

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.