2015/07/18

Łódź

Cześć :)

To już mój ostatni post przed wyjazdem.
Do zobaczenia 30 lipca!

Mam nadzieję, że uda mi się kupić pocztówki z każdego miejsca, w którym będę.

Dzisiaj kolejne polskie miasto- Łódź :)


Ulica Piotrkowska – reprezentacyjna ulica Łodzi i jednocześnie najdłuższa ulica handlowa w Europie licząca ok. 4,2 km, biegnąca południkowo w linii prostej, pomiędzy pl. Wolności a pl. Niepodległości.
Ulica ta stanowiła od samego początku oś centralną, wokół której rozbudowywało się miasto, a jej rozwój spontanicznie nadał obecny kształt jego centrum. Początkowo ulica stanowiła głównie trakt komunikacyjny, jednak z czasem zamieniła się w „wizytówkę miasta”, centrum rozrywki i handlu, gdzie koncentrowało się całe życie rozrastającej się aglomeracji przemysłowej. Ulica podupadła znacznie po II wojnie światowej. Po 1990 roku została poddana stopniowej rewitalizacji i zamieniona w rodzaj deptaka, który w dużym stopniu pełni rolę podobną do rynku starówki innych miast. Budowle, urbanistyka, instytucje, restauracje, kluby i puby umieszczone w pobliżu tej ulicy tworzą szczególną jej atmosferę o kultowym charakterze, wykraczającym zasięgiem poza Łódź.
 
 
Trzymajcie się ciepło :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

7 komentarzy :

  1. Udanego urlopu!! ;-)
    Mam nadzieje że przywieziesz trochę tych pocztówek, i może się powymieniasz?:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki, żeby wyjazd się udał i żeby udało Ci się kupić pocztówki! :) W sumie to mam tylko jedną kartkę z Norwegii... ale nigdy nie pytałam nikogo o swap z tego kraju, może czas to nadrobić? ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Udanego wypoczynku! Ja już nie mogę doczekać się swojego urlopu, choć muszę jeszcze poro poczekać :P Udanego polowania na pocztówki ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Udanego wyjazdu! Na Piotrkowskiej moja ciocia ma salon sukni ślubnych, ale jeszcze nie udało mi się go odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Udanego wyjazdu i pięknej pogody!

    OdpowiedzUsuń
  6. Udanych wakacji, pięknej pogody i wielu pięknych pocztówek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Łódź bardzo długo w moich myślach była brzydkim miastem, ale po otrzymaniu kilku pocztówek chyba powoli zmieniam zdanie. Jeszcze muszę się tam wybrać osobiście! :)
    Udanego wyjazdu! :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.