2015/05/29

Croatia

Witajcie :)

Egzaminy już rozpoczęły się na dobre. 
Mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze :)

Dubrownik  – miasto w południowej Dalmacji (Chorwacja), nad Morzem Adriatyckim. 42,6 tys. mieszkańców (2011). Siedziba władz żupanii dubrownicko-neretwiańskiej. Niegdyś ośrodek handlu rangi europejskiej, obecnie przede wszystkim ośrodek turystyki. Port handlowy i pasażerski.

Centrum osadniczym i najstarszą częścią miasta (a jednocześnie jego największą atrakcją turystyczną) jest Stari Grad – Stare Miasto. Dzisiejsza nadmorska część dzielnicy Stari grad pierwotnie stanowiła wysepkę Lausa (bądź Lave) z małą osadą i kościółkiem, oddzieloną od lądu bagnistym przesmykiem. Po najeździe Słowian na Bałkany na początku VII wieku na wysepce osiedlili się uchodźcy ze zrujnowanego przez Słowian Epidaurum (dzisiejszy Cavtat), leżącego nieco na południe. Możliwe, że już wcześniej, od czasów kolonizacji greckiej, wyspa ta stanowiła kotwicowisko statków żeglujących wzdłuż wybrzeża dalmatyńskiego.
Pozdrawiam :)
UDOSTĘPNIJ TEN POST

7 komentarzy :

  1. Ale piękny widok! Też mam kartkę z Dubrovnika, ale Twoja ją pobiła. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę powodzenia na egzaminach!! ;-)
    Pocztówka jest świetna!! nie mam jeszcze pocztówki z Dubrovnika ,mimo że byłam w zeszłym roku na wakacjach w Chorwacji nie pojechałam do Dubrovnika,ale to nic straconego.. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Znaczek po prawej jest piękny! <3 Bardzo lubię takie tradycyjne motywy i na kartkach i na znaczkach. W sumie na odzieży także.
    Pocztówka piękna, Chorwacja ma chyba wiele takich uroczych miast, które potrafią zachwycić i na kartkach i w rzeczywistości. Co prawda nigdy tam nie byłam, więc ciężko powiedzieć :p
    Powodzenia na egzaminach! Ja w czwartek miałam ostatnie kolokwium na studiach... i ostatnie zajęcia... dziwne uczucie, że to już naprawdę koniec pięciu lat ;) teraz tylko magisterkę muszę napisać i obronić i koniec już zupełny :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastyczne miejsce! Chorwacja ogólnie wydaje się być przepiękna!
    Pozdrawiam najserdeczniej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna pocztówka ;)
    Gdybyś szukała więcej informacji o Dubrowniku i Chorwacji to zapraszamy na http://CroLove.pl

    OdpowiedzUsuń

Szablon stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.